วันเสาร์ที่ 12 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2565

Community College Students’ Perspectives on Online Learning During COVID-19 and Factors Related to Success

Community College Students’ Perspectives on Online Learning During COVID-19 and Factors Related to Success.

Debra Penrod DNP, RN, CRRN , Thomas Shaw MBA, Ph.D. , Jacqueline Nash BS-HCM, MHA , Mitchell Dierkes BS-HCM, MHA , Sandra Collins MBA, Ph.D

Abstract 

This study's purpose was to research trends in community college students' perceptions of online learning during the COVID-19 pandemic and discover factors related their success, applying this knowledge to nursing education. Community college students (N=156) participated in the 34- question survey that asked questions related to perception of online learning, instructor involvement and characteristics of success. Thirty-seven percent of the sampling self-reported that they were nursing or allied health majors (N=51). A Bonferroni post hoc analysis showed strong differences between the students' ages and self-reported characteristics of success. A Pearson two-tailed correlation showed a correlation between instructor support and ease of transition to online learning (r=.312, p=>.000) as well as a correlation between instructors providing ways to effectively communicate, promoting a deeper connection during the online learning transition during the pandemic (r=.729, p=>.000). An ANOVA showed a strong correlation between students who had not taken online courses before the pandemic and attitudes about how much was learned compared to live classroom formats (F(1,145)=9.697, p=.002). There were no significant differences in nursing students' responses and other majors regarding the transition to online learning or personal characteristics indicative of online learning success (Nursing SD=.738; Non-nursing SD=.781). Nursing students reported similarly of the correlation between instructor involvement/communication, deadline flexibility, student effort, and online learning success (Nursing SD=.964; Non-nursing SD=.967). Previous research was reinforced but more studies should be done to identify ways educators can enhance online learning to address student concerns. Keywords: COVID-19, online learning, community college, nursing

บทคัดย่อวัตถุประสงค์ของการศึกษานี้คือการวิจัยแนวโน้มในการรับรู้ของนักศึกษาวิทยาลัยชุมชนเกี่ยวกับการเรียนรู้ออนไลน์ในช่วงการระบาดใหญ่ของ COVID-19 และค้นพบปัจจัยที่เกี่ยวข้องกับความสําเร็จของพวกเขาโดยใช้ความรู้นี้กับการศึกษาพยาบาล นักศึกษาวิทยาลัยชุมชน (N=156) เข้าร่วมในการสํารวจคําถาม 34 คําถามที่ถามคําถามที่เกี่ยวข้องกับการรับรู้การเรียนรู้ออนไลน์การมีส่วนร่วมของผู้สอนและลักษณะของความสําเร็จ ร้อยละสามสิบเจ็ดของการสุ่มตัวอย่างรายงานด้วยตนเองว่าพวกเขาเป็นพยาบาลหรือวิชาเอกสุขภาพพันธมิตร (N = 51) การวิเคราะห์หลังการเฉพาะกิจของ Bonferroni แสดงให้เห็นถึงความแตกต่างอย่างมากระหว่างอายุของนักเรียนและลักษณะความสําเร็จที่รายงานด้วยตนเอง ความสัมพันธ์สองด้านของเพียร์สันแสดงให้เห็นถึงความสัมพันธ์ระหว่างการสนับสนุนผู้สอนและความสะดวกในการเปลี่ยนไปสู่การเรียนรู้ออนไลน์ (r=.312, p=>.000) รวมถึงความสัมพันธ์ระหว่างผู้สอนที่ให้วิธีการสื่อสารอย่างมีประสิทธิภาพส่งเสริมการเชื่อมต่อที่ลึกซึ้งยิ่งขึ้นในช่วงการเปลี่ยนผ่านการเรียนรู้ออนไลน์ในช่วงการระบาดใหญ่ (r=.729, p=>.000)  ...


Debra Penrod, Thomas Shaw, Jacqueline Nash, Mitchell Dierkes, Sandra Collins, Community College Students’ Perspectives on Online Learning During COVID-19 and Factors Related to Success, Teaching and Learning in Nursing, 2022,

Community College Students’ Perspectives on Online Learning During COVID-19 and Factors Related to Success

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น